El is kezdem a mesterhatos 1. lépéseit. Az ember azt mondaná, hogy túl könnyűek az első lépések és ez így is van. De a könyv nagyon ajánlja, hogy sorban haladjunk. Ha egyszer szoktatni kell izmokat a későbbi gyakorlatokhoz, akkor szoktatni kell, nincs mese. A másik dolog, hogy ajánlott rehabilitációhoz. Nem mondanám, hogy le vagyok sérülve. de a mint volt kondis ropognak az izületeim. Az erőm meg volt azokhoz a súlyokhoz, amikkel emeltem, de az izületeknek sokkal több időt kellett volna hagyjak.. Mikor tartottam fél-1 éves szünetet vagy mindössze egy hónapot, olyankor mindig ugyanazzal a súllyal folytattam, amivel régebben abbahagytam, és hirtelen az sok volt, innen ered, hogy ropog a vállam és a térdem. Nyújtottam is sokat és sok-sok kar, és lábkörzések (csak épp rosszul). :DD

Csak néhány napja csinálom a fegyenc első lépéseit és meglepettséggel fogadom, hogy az izületeim nem ropognak közben, mondjuk most már tudom is, hogy hogy kell rendesen csinálni azt a fránya karkörzést - igen, lehet rosszul csinálni:). Természetesen mikor csinálok egy gyakorlatot, olyankor megfeszítem a testrészt, amivel dolgozom. Faltámasszal fekvőnél nem sokat erősödnék, ha simán csak tartanám magam és pumpálnék lassan 10-et vagy 25-öt. Be kell feszíteni a testrészeinket és már is tud az erősíteni kellőképpen. :)

Van néhány kezdeni nehézségem is:

1. Gyertyaállásban guggolásnál, mikor kinyújtom a lábam teljesen, befájdul a hasam alsó része. Gondolom meg kell szokjam.
2. Térdfelhúzás meglepően nehézkes. Nem a hasizmomnak. A felső combizmomnak. A hasamban van erő, csak nem látszik a attól kis a hájtól, ami ott van. ;) További észrevételem, hogy beállástól függő, hogy mit mennyire erősít, azaz milyen magasan ülünk a földtől, mennyire ülünk a szék (vagy ágy vagy bármi) szélén. Kicsit bentebb ülünk, máris több megy a derékra.
3. A fejenállás nem egy laza műsor. ;)) Elég nagy kar és vállmunka, bár én nem merem teljesen leengedni a fejem, így a karomra és vállamra nehezedik a súly nagy része, a fej pedig csak támasz. (Lehet, hogy fordítva kéne és le kéne engedjem a fejem teljesen? Fene se tudja)

Kis kiegészítés!
Még annyit hozzáteszek, hogy a könyvben a kezdő edzéstervek még kezdőknek is túl könnyűek. A Veteránnál írja is, hogy naponta 6-7 perc. Egyenesen elképedtem. Bármennyire is feszítem be az izmaimat gyakorlat közben, ez arra se elég, hogy legalább be melegedjenek az izmaim (vagy de?o.O?). Meg én annak a híve vagyok, hogy a gyakorlatok közt mindig csináljak kis átmozgatást, meg enyhe nyújtást, hogy az izmaim ne merevedjenek le. Már ez 3-4szer ennyi idő.

Kondi mellé általában rock, punk, metal, death metal... stb. féle zenét hallgattam, de a fegyencedzés mellé valahogy jólesik a dubstep. (De ne ijedjetek meg, lesz itt rap és death metal és nemulass :) ).

Nincs mese, edzés van!

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvanoredz.blog.hu/api/trackback/id/tr225760133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása